Breaking News
Home / Όμηρος Ερμείδης / Η αφιέρωση εις τον θεό ή την θεά – Η αγνότητα του σώματος – παρθένος – παρθένα – άγαμη – άγαμος στην αρχαιότητα και τον χριστιανισμό του Ομήρου Ερμείδη

Η αφιέρωση εις τον θεό ή την θεά – Η αγνότητα του σώματος – παρθένος – παρθένα – άγαμη – άγαμος στην αρχαιότητα και τον χριστιανισμό του Ομήρου Ερμείδη

Η αφιέρωση εις τον θεό ή την θεά – Η αγνότητα του σώματος – παρθένος – παρθένα – άγαμη – άγαμος στην αρχαιότητα και τον χριστιανισμό του Ομήρου Ερμείδη

Ελληνική μυθολογία, προκατακλυσμιαία ιστορία

Η αφιέρωση εις τον θεό ή την θεά – Η αγνότητα του σώματος – παρθένος – παρθένα – άγαμη – άγαμος

Ο υιός του Θησέως και της Αντιόπης Ιππόλυτος ήτο ένας πολύ όμορφος, ικανότατος κυνηγός και αρματοδρόμος. Ο οποίος είχε αφιερώσει τον εαυτόν εις την θεά Άρτεμη και έκανε θυσίες μόνο σε αυτήν. Έτσι κάθε φορά που επέστρεφε ο Ιππόλυτος από το κυνήγι προσέφερε εις την θεά Άρτεμη ένα στεφάνι από λουλούδια. Έτσι απείχε από ερωτικές σχέσεις και την ομορφιά δεν μπορούσε να την «απολαύσει» καμμία γυναίκα.

Υπάρχουν πλείστα παραδείγματα, ανδρών και γυναικών οι οποίοι αφιέρωσαν τον εαυτόν τους, δηλαδή και το σώμα τους εις την θεά Άρτεμη εις τους οποίους άρεσε το κυνήγι. Αλλά και οι οποίοι συμμετείχαν σε όλες τις κοινωνικές εκδηλώσεις αλλά απείχαν της ερωτικής επαφής.

Η Παρθένα Αθηνά εις τον Παρθενώνα έχει τις ταγμένες ιέρειές της που την υπηρετούν. Όπου όσο διάστημα υπηρετούν τον ναό παραμένουν παρθένες, εάν παραμείνουν για πάντα, για πάντα παραμένουν παρθένες.

Κατά την εορτή του Λιμναίου Διονύσου ίστατο πομπή προς του Βουκολίου ή Βασιλείου στοάς, και εκεί συναντούσε ο Διόνυσος την γυναίκα του Βασιλέως.

Μετά την τέλεση του γάμου (άγνωστο πως εγένετο)και εγένετο η γαμήλια πομπή, ακολουθούσα 14 Ατθίδες – γεράραι [όπως καλεί ο Αρπακράτιστος λ. γεράραι] οι οποίες εκλέγονται υπό του βασιλέως [Πολυδεύκης, VIII,9], οι οποίες ωμνύουν (ώμνυμι) προ της Βασιλίσσης, ό΄τι ήσαν αγναί και καθαραί λέγουσι όρκο :

«Αγιστεύω και ειμί καθαρά και αγνή από των άλλων ου καθαρευόντων και απ’ ανδρός συνουσίας, και τα Θεοίνια και Ιοβάκχεια γεραίρω τω Διονύσω κατά τα πάτρια και εν τοις καθήκουσι χρόνοις» [Δημοσθένης, κατά Νεαίρα & 78].

Οι Γεράραι ήσαν 14, οι οποίες διαμοιράζοντο εις τους 14 βωμούς του Διονύσου,οι οποίοι εσυμβόλιζον τα κομμάτια που έφαγαν οι 7 Τιτάνες και οι 7 Τιτανίδες, ενώ η Ιερομάντιδα συμβόλιζε το 15ο κομμάτι, τι οποίο ήτο η καρδιά που έσωσε η Αθηνά.

Χριστιανική ιστορία

Η αφιέρωση εις τον θεό – Η αγνότητα του σώματος – παρθένα – παρθένος – άγαμη – άγαμος

Από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια και μέχρι σήμερα, γυναίκες και άνδρες κλείνονται σε μοναστήρια ή σε Σκήτες όπου αφιερώνουν τον εαυτόν τους εις την Παναγία και τον Χριστό, απέχουν από τις κοινωνικές εκδηλώσεις, και φυσικά την ερωτική επαφή, δηλαδή παρθένες και παρθένοι.

Απόσπασμα από το βιβλίο Ηρωολόγιον Αγιόλογιον υπότιτλος Αναμνήσεις από το μέλλον του χθες [μέρος β] {μέρος α, 1998 εκδόσεις Γεωργιάδη}.

Facebook Comments

Check Also

Ο κατακλυσμός στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό του Όμηρου Ερμείδη

Ο κατακλυσμός στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό του Όμηρου Ερμείδη Ελληνική μυθολογία, προκατακλυσμιαία ιστορία Ο …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.